jostain syystä nämä lapsivapaat, kun lapset on toisen luona, aiheuttavat kateutta ydinperheissä. Ihan oikeasti en tiedä miksi, kai siitä on joku satukuvitelma tjn.

Voin kertoa, että sen aikaa kun olet vastuussa lapsista, olet vastuussa yksin myös kuljetuksista, ruuasta yms...kun NE vapaat koitaa, eka päivä menee ihan vaan puhaltaessa ulos ja sisään..seuraava päivä menee siivotessa niiden ihanien kullamurujen pyykkiä, sänkyjä ja huoneita. 

Mun lapsivapaa on mennyt imuroidessa ja pestessä auotoa, kun pienimmät lapset voi pahoin autossa..niin ,että ihan hrivittävän hurjaa tämä on ollut. Uusi puoliskoni on ollut koko päivän töissä, joten kaikenlaiseen rietasteluunkaan ei ole ollut mahdollisuutta.

Eilinen ei niin vapaa, meni jääkiekko-harkoissa ja exän kanssa ihmeteltiin yhdessä kaupassa (joo-o me käydään yhdessä kaupassa edelleen joskus)...lapsi joutui maidottomalle dietille, ihmeteltiin tätä määrää mikä nykyään on tarjolla eri tuotteita, silloin kun tuo poikanen oli pieni eli noin 14 vuotta sitten, ei ollut mitään soija-juttuja kaupassa, kaikki piti hakea apteekista.Nythän niitä saa vanukkaita ja jogurttia , jos mitä sorttia, maitoakin varmaan 8 eri laatua..jädeä ja ihan mitä vaan =O

Sitten on nämä jäämiset/hakemiset..isompien kanssa menee vaihto ihan sujuvasti, asiaa on käsitelty ja homma on ihan ok, yleensä...mutta pienimmät..kun vien heidät isille, jää pieni roikkumaan jalkoihin "älä mee, mä en halua jäädä"...kyyneleet valuu "mä haluan olla yhdessä sun kanssa"..lisää kyyneliä.

Kun mä haen isiltä "mä halaun olla isillä, mä en halua lähteä, sä olet tyhmä"...

vähän isompi viimeistelee ja tiivistää tän kaiken "miksi te ette voi olla enää yhdessä"...niinkin helppoa se on, sydäntä raastaa kummassakin kohtaa, ajan kotiin kyyneleet valuen pitkin poskea, kummassakin kohdassa...sielua repii tuska..miksi, miksi meni näin..mitä mä tein väärin....joka kerta kyseenalaistat valintasi, joka kerta ajattelet asiat uudelleen , miksi, miksi tää meni näin...aina keksit uudet vastaukset ja hautaat ne sisääsi.

Niin helppoa se on..lapsivapaat..niiden alku ja loppu..kyllä kannattaa olla kateellinen!